ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel eğitim | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
2 | Temel eğitim | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
3 | Temel eğitim | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
4 | Sokak fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Rahat ayakkabılar |
5 | Sokak fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Rahat ayakkabılar |
6 | Sokak fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Rahat ayakkabılar |
7 | Mimarlık fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Rahat ayakkabılar |
8 | Mimarlık fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Rahat ayakkabılar |
9 | Ürün fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Bir plastik şişe bulaşık deterjanı |
10 | Ürün fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Şahsi bir eşya |
11 | Ürün fotoğrafçılığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. Şahsi bir eşya |
12 | Moda fotoğrafçlığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
13 | Moda fotoğrafçlığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
14 | Moda fotoğrafçlığı | SLR Kamera (dijital ya da analog), SD kart / film, pil ve gerekli kablolar. |
15 | Teslim | Her seri fotoğraflarınızın baskılarını getirin |
16 | Donem değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen referans kitaptan bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 30 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | 1 | 28 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 28 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 600 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest